
Témahét az alsó tagozaton
- Publikálta Kőrösi Admin
- Kategóriák Témahét
- Date 2025.06.27.
Az iskola utolsó hetében az alsó tagozaton különböző témakörben készültek projektekkel az osztályok.
Az elsősök az állatokkal foglalkoztak. Az 1.a osztályban a témához kapcsolódóan sok állatos mesét olvastak, rajzoltak hozzá, majd állatneveket kerestek, leírták őket. Mozgásként pedig az állatokhoz, az ABC-hez kapcsolódó gyerekdalokat hallgattak és táncoltak rá a gyerekek. A témahét előkészítéséhez nagyszerű lehetőség volt az állatkerti kirándulás is.Az 1.b osztályosok beszélgettek a kedvenceikről, a helyes állattartásról. Sokat játszottak, érdekes rejtvényeket és csoportos feladatokat végeztek, de a digitális feladatok is előkerültek a hét folyamán. Lezárásként egy helyes békás előadással is készültek ezen a héten az évzáró műsorra.
Az energiáról szóló témahét során a 2.a osztályosok megismerkedtek a megújuló energiaforrásokkal, mint a nap, a szél és a víz. A gyerekekkel közösen beszélgettek arról, hogyan lehet ezeket a természetes erőforrásokat környezetkímélő módon felhasználni. Gyerekeknek szóló kisfilmek segítségével még szemléletesebbé tették a tanulást, majd anyaggyűjtés és rajzolás után egy nagy, színes plakátot állítottak össze az általuk tanultakról.
A 2.b osztályban a téma a víz volt. A víz mint barátunk, a víz mint ellenség, a víz mint megújuló energia. Különböző filmeket néztek meg, játékos feladatokat oldottak meg, gyurmából kézműveskedtek, illetve elmentek megvizsgálni a Duna vizét. Ezt az alkalmat használták ki egy dunai hajókázásra, illetve Budapest nevezetes épületeinek megtekintésére.
A 3.a osztályban a gyerekek kérésére kezdték el olvasni 2. kötelező olvasmányként Berg Judit Rumini című könyvét. Közben kézműves feladatokkal is készültek: papírtányérból kalózt készítettek és palackpostába üzeneteket írtak. A végső feladat egy társasjáték elkészítése volt. Látványra is szép és izgalmas játékok születtek. A projekt végén értékelték a közös munkát: mindenki aktívan, kreatívan dolgozott az egyes csapatokban. Az utolsó fázisban kipróbálták egymás munkáit, boldogan számoltak be a pozitív tapasztalataikról, ötletes, jól használható társasok készültek.
A 3.b-ben újrahasznosítás volt a téma. Főként kézműveskedtek, melynek során bébiételes üvegből készítettek különböző használati tárgyakat. Beszélgettek az újrahasznosítás, fenntarthatóság fontosságáról. Ezenkívül megbeszélték, hogy milyen anyagokat lehet és miket hasznosítunk újra.
A 4.a osztályban a Füveskönyv című közös olvasmányuk lezárásaként boszorkány témakörben készültek a projektmunkák. A könyv alapján makett, Minecrafban megjelenített helyszín és társasjáték is készült. Több csapat bájitalok készítésébe kezdett, amihez különböző természetben fellelhető anyagot használtak fel. Fantasztikus receptkönyveket is alkottak a bájitalokhoz. Készült online újság is a boszorkányok mindennapjairól. A projektek bemutatását a jövő évi osztályfőnök is megcsodálta.
A 4. b-sek témája az erdőgazdálkodás, vízgazdálkodás volt. Ehhez a téma megismerése után csoportokban társasjátékokat készítettek.


Nagy örömmel üdvözlünk ebben a virtuális térben, ahol izgalmas témákról és érdekességekről olvashatnak. Szeretnénk megosztani tapasztalatainkat és élményeinket az iskolai életből. Cikkeinkben és beszámolóinkban arra törekszünk, hogy betekintést nyújtsunk a tanórák, programok és az oktatás sokszínűségébe. Arra ösztönzünk mindenkit, hogy merüljenek el velünk együtt ebben az izgalmas felfedezésben, és osszák meg gondolataikat a blogon olvasottakról. Várjuk a véleményeket és ötleteket arról, hogy milyen témákat szeretnének még feldolgozva látni itt a blogon. Legyenek részesei ennek a különleges közösségnek, ahol a tudás és a pedagógiai kreativitás határtalan lehetőségeket kínál!
Ez is érdekelhet

Témahét a felső tagozaton
