Kőrösi Munkaterv 2023/2024
Fenntarthatósági szempontból releváns vonatkozásai
- Nevelési-oktatási céljaink
Adott évi kiemelt pedagógiai feladatok
A pedagógiai programból fakadó, általános érvényű főbb feladataink mellett a következő adott évi, kiemelt feladataink vannak:
- a tanmenetek elkészítése, és ellenőrzése szeptember végéig (kiemelten 1.évf., 5.évf.),
- a készségek, képességek növelése, a tanulmányi eredmények javítása,
- versenyeken való aktív, eredményes részvétel,
- a tanulók magatartási fegyelmének erősítése, és neveltségi szintjének emelése, az intézkedési terv betartatása
- a tanulók folyamatos felkészülésre ösztönzése,
- a továbbtanulni szándékozó tanulók felkészítése a pályaválasztásra, a felvételire,
- a lemorzsolódás csökkentése,
- a képesség kibontakoztatási feladatok magas szintű ellátása,
- környezettudatosságra nevelés,
- nemzeti öntudat erősítése hagyományaink révén,
Alsó tagozatban feladatunk:
- az értő olvasás elsajátítása, mind néma, mind pedig a hangos olvasás tekintetében,
- a logikus gondolkodás fejlesztése,
- az elsős tanulók szocializálása
- az eltérő ütemű fejlődésből fakadó többletfeladatok ellátása:
- az átlagnál jobban haladó gyermekek megfelelő terhelése,
- a lemaradt tanulók felzárkóztatása,
Felső tagozatban feladatunk:
- a különböző tanulási technikák elsajátítása, a tanulási technikák hatékony alkalmazása,
- a tavalyi év digitális munkarendben történő tananyagbeli lemaradások pótlása,
- Kommunikáció fejlesztése
- Önértékelés fejlesztése
- Pályaorientáció segítése
Az intézményünk – kötelező jelleggel – részt vesz, illetve lebonyolítja a 27/2020. (VIII. 11.) EMMI rendelet 11. § (7) bekezdése szerinti pályaválasztást megalapozó kompetencia vizsgálaton, melynek célja, hogy a nyolcadikos évfolyamos tanulók számára segítséget nyújtson.
Feladat, felelős, határidő, eredménymutató
Konkrét feladat | Felelős | Határidő | Eredménymutató |
Az önismeret növelése a személyiségfejlesztési tevékenység során | Pedagógusok,
| Folyamatos | A tanulók megfelelő önismerete alapján a továbbtanulásra jelentkezők magas felvételi aránya |
Pályaválasztást megalapozó kompetencia vizsgálat | Osztályfőnökök | 2023. szeptember -október. | Megvalósult kompetenciavizsgálat |
A továbbtanulók felkészülésének támogatása a differenciált oktatással, illetve egyéb nem kötelező foglalkozásokon | Pedagógusok,
| folyamatos | A tanulók megfelelő önismerete alapján a továbbtanulásra jelentkezők magas felvételi aránya |
A tanévre vonatkozó feladatunk megfogalmazásánál figyelembe vettük:
- a korábbi évek tantárgyankénti tanulmányi eredményeit, annak tendenciáját,
- a kompetencia méréssel érintett tantárgyaknál a felmérések eredményeit és tendenciáját,
Oktatási céljaink
- Pedagógiai, módszertani „újdonságok” alkalmazása
- Digitális órák megvalósítása
- Szakkörök indítása 3. és 4. évfolyamon science, 1. és 2. évfolyamon lego matek, 1. és 5. évfolyam „b” osztályaiban angol szakkör, 5.a osztályban természettudomány szakkör
- Módszertani eszköztár adaptív alkalmazása a tanítási folyamatban
- Ötletek megosztása
- Belső tudásmegosztás a munkaközösségeken belül
– Egyéni tanulói utak támogatása
Intézményünk végzi a sajátos nevelési igényű (SNI), illetve a beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) nehézséggel küzdő gyermekek oktatását, nevelését. E tanulókkal való foglalkozás nagy odafigyelést és többlet szakmai munkát követel tőlünk.
A tanévben:
– 6 fő SNI -s tanulót és 32 fő BTM nehézséggel küzdő tanulót kell különleges gondozásban, fejlesztésben részesítenünk.
A feladatunkat tervezetten, a vonatkozó szakértői vélemény és útmutatás szerint végezzük.
Fontos feladatunknak tartjuk, hogy minél előbb valószínűsítsük és kezdeményezzük a tanulók SNI és BTM nehézséggel küzdésének szakértői vizsgálatát. Intézményünk a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség megállapítása iránti eljárás megindítását köteles kérni akkor, ha
- – a szülő az intézményünk, mint köznevelési intézmény által javasolt szakértői vizsgálat szükségességével nem ért egyet, illetve a kérelmet nem írja alá,
- – az intézményünk a gyermek, tanuló számára kijelölt intézmény és a gyermeket a szakértői vélemény alapján a számára kijelölt intézményünkbe nem íratják be.
- A járási hivatal az általa hozott döntésről a döntés egy példányának megküldésével értesíti az érintett köznevelési intézményt.
- feladata, hogy támogassa a kiemelten tehetséges gyermekeket, tanulókat, a tehetségük gondozását fejlesztési terv megvalósításával is segítse.
Konkrét feladat | Felelős | Határidő | Eredménymutató |
Az SNI és BTM nehézséggel küzdő tanulók mielőbbi előzetes kiszűrése, szakértői vizsgálat javaslata | Pedagógusok | Folyamatos | A problémával küzdő gyermekek részére szakértői vizsgálat javaslatok |
A kiemelten tehetséges tanulók körének feltárása | Pedagógusok | Folyamatos | A kiemelt tehetség megállapításának kezdeményezése |
A szakértői vélemény szerinti, előre tervezett fejlesztés | Pedagógusok | Folyamatos | Egyéni, és csoportos fejlesztési tervek |
A fejlesztési tevékenység nyomon követése | Pedagógusok | Folyamatos | Egyéni, vagy csoportos fejlődési lap és fejlesztési napló |
–
- Tehetséggondozás, versenyfelkészítés: feladatunk, hogy támogassuk a kiemelten tehetséges gyermekeket, tanulókat.
- Felzárkóztatás
- Nem magyar anyanyelvű családból származó tanulók
- Külföldről hazatérő családok gyermekei
- a lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző és pedagógiai támogató rendszer működtetése.
- Digitális módszertani kultúra fejlesztése :
- Microsoft innovatív iskola program folytatása
- Teams használata
- Digitális értékelő-rendszerek népszerűsítése
- Változatos, átlátható értékelési rendszer működtetése az osztálytermi folyamatokban
- Magatartás-szorgalom
- Osztályzatok
- Negyedéves értékelések
- Továbbképzéseken való aktív részvétel
- Igény szerint belső képzés szervezése
- Lehetőségek felkutatása
- Az iskolába lépő, leendő első évfolyamos tanulók beiskolázása
- Tanítópárok felkérése
- Az első évfolyamosok beiskolázása a jogszabályban meghatározottak alapján, a fenntartó döntéseinek és iránymutatásai szerint, az illetékes OH vezetője által meghatározott időpontban a tanköteles tanulókat beíratni.
- A leendő elsősök szüleinek tájékoztatását szolgáló nyílt nap,
- Ovis Játszóház
Témahetekkel és témanappal kapcsolatos feladatok
A 2023/2024. tanév rendjéről szóló 30/2023. (VIII. 22.) BM rendelet alapján jelen munkatervünkben kell meghatározni azt, hogy intézményünk milyen módon vehet részt a témahetekhez, és témanaphoz kapcsolódó programokon.
Iskolánk pedagógiai programja tartalmazza a projektoktatást.
A projektoktatás során történik:
- a témaegységek feldolgozása,
- a feladat, probléma megoldása.
A tevékenységet úgy kell megszerveznünk, hogy az:
- a tanulók érdeklődésére,
- a tanulók és a pedagógusok közös tevékenységére, együttműködésére irányuljon,
- feltárja a témával kapcsolatos összefüggéseket.
Az egyes témahetek, illetve téma nap:
- “Pénz7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2024. március 4-8. között,
- Digitális témahét 2024. április 8-12. között
- Fenntarthatósági témahét 2024. április 22-26. között,
- Egészségtudatos gondolkodás és iskolai mozgástevékenységek és pályaorientációs témanap: 2023. szeptember 26. (Magyar Diáksport Napja)
kerül megszervezésre.
Pályázati részvétel az Intézményi Zöldprogram és környezettudatos nevelés Ferencváros bölcsődei és köznevelési intézményeiben 2024 c. pályázaton
VII. Kapcsolattartás a közvetlen és közvetett partnerekkel
Szülőkkel való kapcsolattartás
A szülő joga, hogy gyermeke fejlődéséről, magaviseletéről, tanulmányi előmeneteléről rendszeres, részletes és érdemi tájékoztatást kapjon. Ez a tájékoztatás kiemelt feladatunk ebben az évben is.
A tájékoztatás fontos eszköze:
- az iskola honlapja,
- az iskola fb oldala,
- a képújság,
- szülői tájékoztató levelek,
- szülői értekezletek, fogadóórák (személyesen, vagy online)
- nyitott rendezvények
- SZMK értekezlet félévente
- Szülői értekezlet félévente és a kirándulások előtt
- Pályaválasztási szülői értekezlet
- Iskola bemutató szülői tájékoztató
Zöld, civil és öko szervezetekkel történő együttműködés
Ökoiskolaként az elmúlt 3 évben is folyamatosan kerestük az együttműködés, aktív részvétel lehetőségét, több közös programot is megvalósítva az alábbi szervezetekkel:
- MTVSZ, Ökoháló
- Magyar Környezeti Nevelési Egyesület
- Zöld Föld
- PET-Kupa – Plastic Pirates
- A Világ Legnagyobb Tanórája
- Állatvédelmi Témahét – és egész évben kapcsolódó programok
- Otter Hub
- HUMUSZ – komposztálás, komposztünnep, esővízgyűjtés
- Zöld Követ Egyesület partnerintézménye vagyunk
- használt étolajgyűjtés folytatásához folyamatos partnerkeresés
- Planet Budapest – Hungexpo
- 10 millió lépés programban való részvétel
- faültetés és növénytelepítés az iskolaudvar zöldítése érdekében
2021-től újragondoltuk az iskola munkaközösségeit, a hatékonyabb működés érdekében és többek között megalakult az Öko-Innovációs Munkaközösség is, mely a nevében foglalt tevékenységeket hivatott koordinálni kettős profiljának megfelelően.
Teljes körű egészségfejlesztés céljai és feladatai:
A legfontosabb cél az egészség megőrzése, a betegségek terjedésének visszaszorítása.
Egészséges életmódra nevelés célja:
- személyes higiénia kialakulása
- testi-lelki egészség
- egészséges táplálkozás igénye
- helyes napirend tartása
- rendszeres testmozgás igénye
Ez utóbbi területei:
- testnevelés órák, délutáni sportfoglalkozások, a szünetek, a szabadidő, a szabad játékidő hasznos eltöltése,
- alkalomszerű mozgásos tevékenységek (sportnap, sportdélután, kirándulás, hétvégi programok)
- helyes közlekedési szokások kialakítása,
- a tantárgyak, tevékenységformák mozgáson keresztüli feldolgozási lehetőségeinek kihasználása.
Kapcsolattartás a szakemberekkel: iskolaorvos, gyógypedagógus, logopédus, gyógytestnevelő, edzők.
Környezetvédelem, környezettudatos magatartás kialakítása.
A környezettudatos magatartás kialakításának céljai:
- A környezettudatos szemlélet, magatartás; a környezetért, természetért felelős szokásrend kialakítása, formálása
- személyes és a közös felelősségtudat alapjainak alakítása
- a gyermekek bevonása a közvetlen környezetük értékeinek megőrzésébe, a károk megelőzésébe Feladatok:
- környezet- és természetvédő programok, projektek szervezése
- közvetlen és tágabb környezet rendben tartása, tisztaságának megőrzése
- anyag és energiatakarékos szemlélet kialakítása
- szelektív hulladékgyűjtés
- felelősi rendszer működtetése
- személyes példamutatás
Munkatervünk, ill. nevelési- és foglalkozási terveink kapcsolódó programjai, részei:
- papírgyűjtés, elemgyűjtés
- szelektív hulladékgyűjtés
- takarékoskodás a papírral, árammal, vízzel
- Madárbarát kert program
- növények ápolása
- teremrendezés, udvar rendje, a környezet tisztántartása
- tanszerek, környezet óvása, rendben tartása
- műanyag palack mellőzése
- újrahasznosítás
- kirándulások, erdei iskolák (egyéni szervezéssel)
- megemlékezések az Állatok világnapjáról, a Víz és a Föld Napjáról, a Madarak Fák Napjáról
- témahetek : fenntarthatósági, digitális, (osztály: saját témahét is lehet)
A munkára nevelés céljai:
- kötelességtudat kialakítása a rájuk bízott szellemi vagy fizikai munkákkal kapcsolatban
- képessé és motiválttá tenni a gyermekeket az önkiszolgáló, közösségért végzett, kreatív tevékenységek elvégzésével kapcsolatban Feladataink:
- aktív, alkotó, igényes, megbízhatóan teljesítő attitűd alakítása
- felelősi rendszer működtetése
- munkamegosztás tanítása
- pozitív minták nyújtása
- sikerélményhez juttatás a tevékenységek során
- differenciált képességfejlesztés
- tehetséggondozás
- korrepetálás
- szakkörökre irányítás
Munkatervünk, ill. nevelési- és foglalkozási terveink kapcsolódó programjai, részei:
- felelősök, segítők, tanulópárok szervezése, működtetése
- önkiszolgálás, önálló vállalások
- tanórákon kívüli alkotó tevékenységek
- Madárbarát kert gondozása, állatgondozás
- projektmunkák, mestermunkák készítése
- témahetek
- dekorálás a termekben, folyosón, zsibongóban
- ajándékkészítés alkalmakra
A szabadidős tevékenységek, szabadidő szervezés célja:
- a regenerálódás, pihenés, aktív vagy passzív kikapcsolódás a tanulás és önkiszolgáló munka után fennmaradó időszakban
- élményszerző, sikerhez juttató, fejlesztő játékok, lehetőségek vagy programok kínálata alapján képessé tenni a gyerekeket a kulturált szabadidő eltöltési formák választására, igénylésére
- kommunikációs, önirányító és szociális kompetenciák fejlesztése Feladataink:
- sokszínű kínálatot nyújtani irányított és szabadon választható játéktevékenységekhez, kulturális, kézműves- vagy sporttevékenységekhez
- a napirendben biztosítani a pihenés, játék, szórakozás, testmozgás feltételeit
- a gyerekek bevonása, a közös élmény biztosítása
- a kreativitás fejlesztése, kihasználása
Munkatervünk, ill. nevelési- és foglalkozási terveink kapcsolódó programjai, részei:
- iskolai: délutáni (napirendünkben adott) szabadidős tevékenységek, játék
- játszóházak, kézműves foglalkozások csak csoporton belül
- sportversenyek
- szakkörök (zenei, sport)
- iskolanapok (pl.: Kőrösi Nap, gyermeknap)
- iskolán kívüli: múzeum-, könyvtár-, színház-, mozi látogatások, ha majd a járvány miatti intézkedéseket feloldják
- erdei iskolák
- kirándulások, séták
- játszóterek használata
Az alsó tagozatban jelenleg futó programok:
- Sakkpalota
- Boldog iskola
- LEGO program
- Madárbarát program
Versenyek az alsó tagozatban:
- Matematika: Bolyai-csapatverseny, Zrínyi matematikaverseny, házi ill. kerületi verseny
- Magyar: házi és kerületi mesemondó verseny, Aranyceruza helyesírási verseny, versmondó és szépolvasási verseny, Bendegúz nyelvész verseny
- További versenyek: Herman Ottó környezetismereti verseny, sudoku verseny, sakkverseny, MindLab olimpiai selejtező, vers- és meseillusztrációs verseny, énekverseny
- Egyéb kerületi versenyek: Madaras vetélkedő, játékos sportvetélkedő, atlétika verseny (3-4. évfolyam), Göschl Károly futóverseny
Az osztályfőnöki munkaközösség
NEVELÉSI CÉLOK, FELADATOK
- az egészséges életmódra nevelés, a helyes életvezetés, életmód kialakításának segítése
- a kisebbség, a fogyatékkal élők elfogadtatása, a tanulók empátiakészségének a fejlesztése
- a környezetvédelem, közvetlen és tágabb környezetünk rendben és tisztán tartása
- esztétikus, barátságos légkör kialakítása az osztálytermekben
- a tanulók viselkedés- és beszédkultúrájának fejlesztése
- a magyarságtudat kialakítása, fejlesztés
A tanév során fontos aktualizálni, hogy a környezeti nevelés az ismeretnyújtáson túl a tanulók magatartásának, szemléletének, személyiségfejlesztésének, tudatos állampolgárrá nevelésének is feladata kell, hogy legyen.
Célok
- a környezetünk védelme, megóvásának szempontja a tantárgyak közötti kapcsolatot is képes legyen megmutatni
- környezetünk védelmének kérdése ne csak a természettudományos biológia, földrajz, kémia, stb., tantárgyak tanterveiben jelenjen meg, legyen tematizálva a többi pl. irodalom, történelem, rajz, nyelv stb. tantárgyakban is.
- segítse elő az integrált gondolkodást (eltérő tantárgyak ugyan az a probléma)
- az ismeretek segítség a környezettudatos tanulói személyiség kialakítását
- környezettudatos életmód, felismerés, cselekvés
- személyes felelősségen alapuló környezetkímélő magatartás és iskolai és iskolán kívüli életvitel
- globális és lokális hatások összefüggésének megismertetése
- szerepvállalás a környezeti tudatosság kialakításában
- megtanítása az erőforrásokkal való ésszerű gazdálkodásnak, takarékosságra nevelés, az egészség megőrzése,
A reál munkaközösségek alsós feladatai munkatervéből:
A munkaközösség célja
- A természettudományos műveltség kialakítása, alkalmazásra képes, a természettudományokat kedvelő, becsülő, értő, ismerő és használni tudó tanulók nevelése
- Közösségformálás
- Egészségnevelés
- Munkára nevelés, felelősségtudat kialakítása
- Környezettudatos magatartásra nevelés
- Tehetséggondozás
- Felzárkóztatás
Feladatok
A tanórai egyéni képességeket figyelembe vevő fejlesztések mellett az előző évekhez hasonlóan több szakkört szervezünk a kiemelkedő képességű, a tantárgy iránt érdeklődő tanulók számára. Ilyenek a Sakkpalota, Science, és a tehetséggondozó szakkörök. Igyekszünk a tantárgyi versenyeket népszerűsíteni, és azokra eredményesen felkészíteni a tanulóinkat. A Bolyai és a Zrínyi verseny első fordulóját az iskolában rendezzük. Továbbra is fontosnak tartjuk az alsó és felső tagozat közötti együttműködést. Ennek érdekében folyamatosan konzultálunk, látogatjuk volt tanítványaink felsős tanóráit, és szívesen látjuk, ha a felsős kollégák is megismerkednek egy-egy óralátogatás alkalmával leendő tanítványaikkal. Bekapcsolódunk az iskolai témahetek munkájába is. Fontos, hogy iskolánkban létrehozzunk egy digitális tudásbázist, gyűjtenünk kell minden olyan releváns anyagot (pl.felmérések, kvíz kérdések, órai ppt), amely segítheti a későbbi szakmai munkát.
Közösségformálás: A közösségformálás a tanórákon a közös tevékenykedtetéssel, a kooperatív tanulásszervezés alkalmazásával valósul meg. A tanulók együttműködésére építve fejlesztjük a gyerekek képességeit. A közös tanulás közben kölcsönösen függnek egymástól, együttműködési képességeik fejlődnek, baráti viszonyok alakulnak ki köztük. Motiváltak a közös célok elérésére. A páros, csoportosan végzett munkával a tanulók együttműködésén van a hangsúly, amely által könnyebb a dolgok elsajátítása. A munkában egyenlő eséllyel vehetnek részt a hátrányos helyzetű tanulók, valamint a lassabban haladók is. A kooperatív tanulás során a gyerekek megtanulják, hogy hogyan kell egymást segíteniük, elfogadni egymást, toleránsan viselkedni. A csapatversenyek, a szakkörök és a közösen készített projektek, a kirándulások és az erdei iskolák is elősegítik a közösségformálást.
Elfogadásra nevelünk akkor is, amikor tudatosítjuk tanulóinkban, hogy „Szabad hibázni, de a hibát javítani kell.”
Egészségnevelés: Minden tanórán, de leginkább a környezetismeret és a testnevelésórán valósul meg. Törekszünk a helyes napirend kialakítására. Javítjuk a helytelen testtartást. Figyelünk arra, hogy tanulóink legalább az iskolában egészségesen étkezzenek. A helyes iskolai büféhasználatra neveljük őket. Az I. félévben az alsósok a büfét a járvány miatt nem használhatják.
Megbeszéljük, hogy hogyan kerülhetik el a baleseteket, és elsősegélynyújtási alapismereteket is tanítunk nekik. A szabadidő hasznos eltöltésére neveljük őket. Felhívjuk a figyelmüket a társas kapcsolatok és a személyes higiénia fontosságára, a dohányzás és az egészségkárosító szerek elkerülésére. Igyekszünk minden órán valamilyen mozgásos tevékenységet is beiktatni.
Munkára nevelés, felelősségtudat: Fontosnak tartjuk, hogy tanulóink időre és pontosan készítsék el a tanórai és házi feladatokat. A tanulók érdeklődési körének megfelelő feladatokat adunk, projektmunkák, mestermunkák készítésére ösztönözzük őket. Felelős állattartásra, növényápolásra neveljük őket. Az elsősökkel megismertetjük, a nagyobbakkal gondozzuk a madárbarát kertet.
Környezettudatos magatartás: Az idei tanévben is kiemelt feladatunk, a fenntarthatóságra, a környezet megismertetésére, megszerettetésére, védelmére, a környezettudatos magatartásra nevelés. A palackos üdítő helyett lehet csapvizet inni vagy kulacsot használni, és nem olyan nehéz a nejlonzacskót vászontáskára cserélni, újra hasznosítható csomagolást választani vagy a papírszalvéta helyett vászonszalvétát használni. Környezetünk élhetőbbé tételének érdekében ebben az évben is papír-, ruha- és kupakgyűjtést szervezünk. Nem titkolt célunk a gyermekeken keresztül a szülők, hozzátartozók szemléletének formálása, így őket is bevonjuk ezekbe a tevékenységekbe. Igényes tanulói környezet kialakítására neveljük a tanulókat. (Padrend, osztályterem tisztántartása.)
Szelektíven gyűjtjük a hulladékot. Megemlékezünk a Madarak és Fák Napjáról, az Állatok Világnapjáról, a Föld Napjáról. Takarékoskodunk a papírral és más alapanyagokkal, a vízzel és az árammal. Vigyázunk a tanszerekre, taneszközökre.
Tehetséggondozás: A tanórákon a tanulók egyéni képességeit figyelembe vevő módszereket alkalmazunk. A tanórákon kívül szakkörökön foglalkozunk velük és versenyekre készítjük a gyerekeket.
Felzárkóztatás: Az egyéni képességet figyelembe vevő feladatadás mellett, rendszeresen korrepetáljuk, fejlesztjük a rászorulókat.
Tájékoztatás, értesítés: A napi személyes kapcsolattartás mellett a kollégák email levelezés, Teams bejegyzés útján és a munkatervben előre meghatározott munkaközösségi megbeszéléseken kapnak tájékoztatást.
A tanulók értesítése szóban, plakátokon, szórólapokon történik.
A szülők e-mailben, KRÉTA üzenetben, személyes vagy online szülői értekezleten, fogadóórán, az iskola honlapján és Facebook oldalán vagy Teams csoportok bejegyzéseiben juthatnak az információkhoz.
A felsős reál munkaközösségek munkatervéből:
Munkaközösségünk céljai:
- A matematikai és természettudományos érdeklődés és műveltség kialakítása, fenntartása
- Alapkészségek fejlesztése
- Esélyegyenlőség biztosítása
- Kreatív és kritikai gondolkodásra nevelés
- A kompetenciamérés korábbi években elért eredményeinek megtartása, javítása
- A 8.osztályosok eredményes felvételi vizsgáinak segítése
- A tanulók önértékelésének fejlesztése
- Tehetséggondozás
- A lemaradók, gyengén teljesítők felzárkóztatása
- Környezetvédelemre való tudatos nevelés
- Egészséges életmódra nevelés
- Pénzügyi tudatosságra nevelés
- A tantárgyak közötti koncentráció megvalósítása
- Az oktatás színvonalának megtartása, javítása
- A tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése, szükség esetén a digitális oktatásra átállás segítése
A célokból adódó feladataink:
o Differenciált foglalkozás a tanórákon, egyéni képességek , SNI-s, BTM-es tanulók speciális igényeinek figyelembevételével
- Korrepetálás, felzárkóztatás, tehetséggondozás (szakkör) lehetőségének biztosítása
- Felkészítés a kompetenciamérésre
- Felvételi előkészítő foglalkozás a 8. osztályosoknak
- A tantárgyi versenyekre való felkészítés (min.2 foglalkozás a versenyek előtt) és részvétel
- Nagyobb rendezvények az iskolánkban:
- Bolyai Matematika Csapatverseny
- Zrínyi Ilona Matematikaverseny területi fordulója
- 3) Országos Science Csapatverseny az 5.-6. osztályosok számára
(angol munkaközösséggel)
- A tanulók fejlődését elősegítő, természet tudományos érdeklődésüket felkeltő programok szervezése, keresése ill. azokon részvétel
- Törekedni arra, hogy a gyerekek az elsajátított ismereteket alkalmazni tudják o Szem előtt tartani és folyamatosan értékelni a tanuló önmagához képest történő fejlődését
- A lelki és testi egészség ápolása, egészséges életmód kialakítására törekvés, példamutatás
- Környezettudatosság: szelektív hulladékgyűjtés, elemgyűjtők elhelyezése a tantermekben, a környezetszennyező anyagokból készült tárgyak használatának visszaszorítása
- A színvonalas oktatásért digitális tananyagbázis létrehozása és fejlesztése, a digitális eszközeink rendszeres használata a tanórákon o Aktív részvétel a témaheteken:
- Pénz7 pénzügyi és vállalkozói témahét 2024. márc.4-8.
- Digitális témahét: április 8-12.
- Fenntarthatósági témahét április 22 – 26.
Illetve a sok éves gyakorlat alapján ide kerül mindaz, ami év közben érkező lehetőség, program és alkalmunk adódik bekapcsolódni.
Budapest, 2023.09.20.