Az anyagi hátteret a Honvédelmi Sportszövetség pályázata biztosította.
A pályázat célja az volt, hogy:
- elősegítse a köznevelési intézmények általános honvédelmi nevelési tevékenységét
- szervezze és koordinálja az ehhez kapcsolódó programok végrehajtását
- a fiatalok testközelből ismerkedjenek meg a magyar vonatkozású, történelmi vagy kulturális helyszínekkel
- a megvalósított események ösztönözzék a diákok fizikai, lelki és szellemi aktivitását, elősegítsék a közösség formálását.
Meg tudtuk valósítani iskolánk pedagógiai programjának azon célkitűzését, hogy „diákjaink sajátítsák el azokat az ismereteket, amelyek megalapozzák az otthon, a lakóhely, a szülőföld, a haza és népei megismerését, megbecsülését, a határon túl élő magyarok sajátos kultúráját, hagyományait, megérezzék mindnyájunk kötődését Európához, diákjainkban alakuljon ki a hazaszeretet érzése”.
Nyolcadikos és hetedikes tanulóink a pályaválasztásukhoz is kaphattak segítséget a katonai, illetve a repülőgépekről szóló előadások során.
A szervezés során arra törekedtünk, hogy az iskola valamennyi diákját – korosztályának megfelelően – bevonjuk a projektbe. Ebben 30 szakember segített. A gyerekek szellemi (előadások, feladatlapok, ünnepi megemlékezés), fizikai (alaki gyakorlat, túra), ügyességi (lövészet, íjászat) képességeit egyaránt fejlesztettük. A tanulmányút során pedig hazánk nemzeti- és kulturális értékeivel ismerkedhettek meg.
Három fő téma köré csoportosultak a programok:
1. Elméleti ismeretek
- Október 14-én a „Hogy kerül a W.C. alá lánctalp?” címet viselő, tankokról szóló, vetítéssel egybekötött előadást hallgathatta meg a nyolcadik évfolyam 52 tanulója az iskolában, Aranyosi Péter előadásában.
- Október 17-én (a tervezetben 16. volt, de az előadó ekkor ért rá) „A magyar katonai repülés jelene és jövője” nevű prezentációt nézte végig a hetedik évfolyam 59 fővel, Kővári László tolmácsolásában.
- Ugyanezen a napon a MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság Katonai Igazgatási Központ/ Toborzó részleg munkatársai által levezényelt elméleti és gyakorlati oktatáson, forgószínpad szerűen vett részt 221 felső tagozatos tanulónk.
- Garajszki Ágnes törzszászlós a katonai pályát mutatta be a gyerekeknek.
2. Gyakorlati feladatok
- A Toborzó részleg által hozott, hatástalanított fegyverekkel ismerkedhettek meg a diákok, ami különösen a fiúk tetszését vívta ki.
- Az iskola udvarán folyt az „alaki kiképzés”, ahol a felsősök megtapasztalhatták, hogy nem egyszerű a vezényszavaknak eleget tenni. Időnként a bal és jobb oldalt is összekeverték.
- Október 22-én a Sirályok Sportegyesület munkatársa vezetésével lövészet, íjászat volt a felsősök közül az 5. és 6. évfolyamosoknak. Ebbe a programba kapcsolódtak be az alsó tagozatosok is.
3. Tanulmányút
- A program utolsó állomása egy buszos kirándulás volt a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumba, mely remek csapatépítési lehetőséget kínált.
- Azért választottuk ezt a helyszínt, mert itt található Magyarország legnagyobb szabadtéri gyűjteménye. Diákjaink egy helyszínen ismerhették meg a Kárpát-medence jellegzetes tájegységeit, népi építészetét, a falusi és mezővárosi társadalom különböző rétegeinek lakáskultúráját, életmódját. Az is fontos szempont volt, hogy a múzeum természetvédelmi terület. Épületei, berendezési tárgyai pótolhatatlan kulturális örökséget, nemzeti értéket képviselnek.
- A helyszín arra is lehetőséget biztosított, hogy megtartsuk az október 23-ai megemlékezésünket.
- Az 56-os eseményekről és a múzeum anyagából feladatlap töltöttek ki a diákok, 4 -5 fős csapatokban dolgoztak.
- A program a skanzen fogadójában elköltött ebéddel zárult.
A pályázatunkban megfogalmazott célkitűzések és programok haladéktalanul megvalósultak. Tanulóink sok ismerettel, és élménnyel gazdagodtak.
Még egyszer köszönjük támogatást, mely ezt lehetővé tette!